מה חשוב לדעת על תרבות מזרח אפריקה?

לכל מדינה יש מנהגים ומסורות המהווים חלק אינטגרלי מהתרבות שלה. הנה כמה עובדות מעניינות שישפכו אור על המסע המרתק שלכם למזרח אפריקה

מה תרבות המיקוח במזרח אפריקה?

חלק בלתי נפרד מהתרבות של הסוחרים האפריקנים בשווקים הוא התמקחות על הסחורה. אפשר לומר שמדובר ב”טקס מיקוח” של ממש כיוון שפעולה זו היא חלק מהריגוש של המוכרים, אומרים שהם נהנים מהמשא ומתן בכל פעם מחדש. אז לא משנה איפה קונים ומה קונים – פשוט מתמקחים!

מדוע לא מדברים על פוליטיקה במזרח אפריקה?

תושבי מזרח אפריקה נמנעים מלהיכנס לדיונים פוליטיים בינם לבין עצמם ובמיוחד עם זרים. הם חוששים מהלשנה. הנשיא נחשב לחשוב וקדוש, ולא מדברים בפומבי נגד המשטר.

מי צריך סכו”ם?

במדינות אפריקה מקובל מאוד לאכול עם הידיים, בעיקר עם יד ימין, גם במסעדות. כך שאל תתפלאו אם תראו אנשים זונחים את הסכו”ם ותופסים בידם שלל מאכלים מקומיים (רק אל תשכחו לשטוף ידיים לפני ואחרי… ;).

HAKUNA MATATA – אין בעיה, הכול אפשרי ?

ברוכים הבאים למדינות שבהן הכול אפשרי. תושבי מזרח אפריקה הם מאוד מסבירי פנים, במיוחד הטנזנים והזנזיברים. הם מארחים טובים, בעלי תודעת שירות גבוהה ונותנים הרגשה שהכול אפשרי, כי מבחינתם כל דבר שתבקשו הם יעשו מאמץ להשיג עבורכם.

מה הוא קצב ה- POLE POLE ?

המשמעות של “פולה פולה” היא “לאט לאט”. תיירים המגיעים מתרבות אחרת צריכים לדעת שבאפריקה הקצב הוא מאוד רגוע ואיטי, הכל לוקח יותר זמן, במיוחד בהשוואה לישראל. לכן, כדאי להיערך מראש לנחת הרוח של האפריקנים, ליהנות מהרגע ולהיות רגועים, סמוכים ובטוחים שכל מה שביקשתם יגיע אליכם, פשוט בקצב אחר.

AFRICAN TIME  מהו זמן אפריקה?

אם כבר דיברנו על קצב ה-pole pole… כדאי גם לקחת בחשבון שזמן באפריקה הוא בגדר המלצה בלבד. אם תשאלו מקומי הוא יספר לכם שיש דבר שנקרא African Time ו- Mzungu Time, מזונגו פירושו “אדם לבן” והזמן של האדם הלבן שונה מהזמן של האפריקנים. עד כדי כך משמעותי הדבר, שהם יכולים לקבוע איתך בשעה 10:00 ולהגיע ב 12:00. אבל היי, יש למטבע שני צדדים – גם לכם מותר לאחר!

למי שמגיע עם תפיסה מערבית מושרשת, העובדה הזו יכולה להיראות תמוהה בהתחלה, אבל מתרגלים. קחו בחשבון שלמארחים שלכם רוב הזמן פשוט לא ברור מדוע אנשים בחופשה נמצאים בלחץ…

בילוי לילי במזרח אפריקה

בתי העסק במזרח אפריקה נסגרים ברוב האזורים בחמש-שש בערב, כשמתחיל להחשיך. או אז לא מקובל להסתובב ברחובות. כל הבילויים והאירועים מתקיימים במקומות סגורים, במועדונים אליהם מגיעים במונית, בבתי מלון או בבתי המקומיים. הדבר נכון ותקף גם בערים הגדולות. אין חשש לביטחונכם האישי בלילה, מדובר בעניין תרבותי לחלוטין. לכן, רוב הסיכויים שאם תצאו לטיול לילי לא תפגשו אנשים ברחובות. איפה כן? בשכונות הפנימיות יש בחלק מהמקרים דוכני פירות שפתוחים גם בשעות הלילה ומוכרים למקומיים דברי מאכל ולעיתים גם סיגריות.